A Médiatanács közzéteszi a 8–14 évesekről szóló Kid.Comm 2 médiakutatás 2011-es eredményeit

Közzétéve: 2012. május 23.

null

Az NMHH támogatásával elvégzett KID.COMM 2 kutatási projekt fő célkitűzése az volt, hogy feltárja a 8-14 éves, iskoláskorú gyerekek kommunikációs és médiafogyasztási szokásait és attitűdjeit.

A 2011-ben elvégzett kutatás keretében kétezer gyereket és szüleiket kérdezték meg személyes adatfelvétellel. A vizsgálat előzménye a Kid.comm 2008-as kutatása volt.

A kutatás vizsgálta az iskoláskorúak életmódját, fogyasztói viselkedését, pszichografikus jellemzőit. Hangsúlyt kapott a médiafogyasztásban szerepet játszó technikai eszközökkel való ellátottság feltérképezése, a mobiltelefon-használattal kapcsolatos szokások, illetve a különböző számítógépes játékok használatával kapcsolatos információk feltárása is.

A kutatási eredmények révén részletes képet kaphatunk ennek a korosztálynak a különböző médiahasználati szokásairól (nyomtatott sajtó, internet, rádió, televízió, mobil), értékrendszeréről és attitűdjeiről.

Azon túlmenően, hogy a felmérés eredményei hatékonyan tudják támogatni a hamarosan felnőtt korba lépő generáció sokoldalú megismerését, a Médiatanács munkájához is hasznos információkat nyújtanak.