Ebben a főrovatban a média- és a hírközlési termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban kerülő felhasználók minden hasznos információt egybegyűjtve megtalálnak az ügyintézéshez szükséges címektől kezdve a jogszabályokon, határozatokon, nyilvántartásokon át az állampolgárokat segítő tájékoztató szolgáltatásokig, hírekig. Külön rovat foglalkozik a digitális átállással és azzal, mikor érdemes a média- és hírközlési biztoshoz fordulni.

Ebben a főrovatban elsősorban a hírközlési területtel foglalkozó szakemberek, hírközlési szolgáltatók jutnak információkhoz. Tájékoztatást kaphatnak többek között a piacelemzési eredményekről, az előírt adatszolgáltatások feltételeiről, a felügyeleti eljárások állapotáról, a frekvenciapályáztatások aktuális helyzetéről, a Nemzeti Filmiroda által kezelt nyilvántartásokról.

Ez a főrovat elsősorban az NMHH felelősségi területeivel foglalkozó sajtómunkatársak számára tartalmaz hasznos információkat. Itt jelennek meg a közérdeklődésre leginkább számot tartó információk, az NMHH-t érintő legfrissebb hírek, sajtóközlemények. Az érdeklődők itt tájékozódhatnak a Szóvivői iroda elérhetőségéről, letölthetik kiadványainkat.

Ez a főrovat az NMHH önálló hatáskörű szervéről, a Médiatanácsról és működéséről ad információkat. Az érdeklődők tájékozódhatnak a testület ülésein történtekről, a Médiatanács ajánlásairól, a médiaszolgáltatási pályázatok aktuális állapotáról, a médiaszolgáltatások és sajtótermékek nyilvántartásáról és bejelentéséről, a műsorelemzések eredményeiről.

Gyengénlátóknak English Magyar
 

Nyilvános meghallgatás a termékmegjelenítéssel kapcsolatos ajánlástervezetről

• Publikálva: 2011.06.17. 16:07

A termékmegjelenítés szabályaihoz kapcsolódó ajánlástervezetről tartott nyilvános maghallgatást csütörtökön a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság. A szakma képviselőinek észrevételeire és kérdéseire a helyszínen Koltay András, a Médiatanács tagja reagált.

Koltay András köszöntőjében felhívta a figyelmet, hogy a témát érintő alapvető szabályok megalkotás során „egyensúlyba” kell hozni a médiaszolgáltatók, a nézők, illetve a hallgatók érdekeit. A Médiatanács tagja hozzátette: az ajánlás nem minősül jogforrásnak, nincs jogszabályi kötőereje, csupán iránymutatást ad a médiaszolgáltatóknak arra, hogy a Médiatanács hogyan értelmezi a termékmegjelenítés szabályait. Mint mondta, a meghallgatás arra szolgál, hogy az érintett piaci szereplők javaslatait is figyelembe lehessen venni az ajánlás véglegesítésekor.

A bevezető, illetve a köszöntő után a kérdések és a vélemények következtek, amelyekből ezúttal is akadt bőven. A médiaszolgáltatók egyebek mellett arra voltak kíváncsiak, hogy termékmegjelenítésnek számít-e az, ha egy hírcímben a hírérték miatt meg kell említeni egy termék nevét, illetve, hogy a rádiókban hogyan valósítható meg a termékelhelyezésre való figyelmeztetés. Néhányan a termékelhelyezésre való figyelemfelhívás tervezett 10 másodperces hosszúságát javasolták lerövidíteni.

A Médiatanács mérlegeli és értékeli az elhangzott észrevételeket, javaslatokat, és azok figyelembevételével véglegesíti, majd teszi közzé az ajánlást. A meghallgatáson felmerült kérdésekre pedig mindenkinek írásban válaszol majd.

A termékelhelyezésről

Magyarországon a 2011. január 1-jétől hatályos új médiatörvény legalizálta a termékmegjelenítést, az Európai Unió audiovizuális médiaszolgáltatásokról szóló irányelve szerint. Így év elejétől szabad a termékelhelyezés filmalkotásokban, médiaszolgáltatásokban készült filmekben és sorozatokban, szórakoztató műsorszámokban és sportműsorokban. A hírműsorokban, a politikai tájékoztató műsorszámokban, a nemzeti ünnepek hivatalos eseményeiről tudósító műsorszámokban és a vallási, egyházi tartalmú műsorokban viszont nem, a 14 éven aluliaknak szóló műsorokban pedig csak akkor, ha azért nem fizetnek. Vannak egyéb korlátok is. Például fegyvereket, dohánytermékeket, vényköteles gyógyszereket és gyógyászati termékeket továbbra sem lehet termékelhelyezés útján népszerűsíteni.