A Helyi Rádiók Országos Egyesületével találkoztak a Médiatanács tagjai és az NMHH szakemberei

Közzétéve: 2013. november 22.

null
November 22-én rendezték meg a Helyi Rádiók Országos Egyesülete (HEROE) őszi találkozóját Budapesten. Az eseményen részt vettek a Médiatanács tagjai, valamint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szakemberei. A rendezvényen a helyi rádiósok a Médiatanács és a hatóság képviselőivel egyeztettek szakmai kérdésekről.

Auer_Janos_es_Kolarik_Tamas.jpg

Auer János és Kollarik Tamás

A résztvevők több szakmai ügyet is átbeszéltek. A Médiatanács képviseletében Kollarik Tamás, a Magyar Média Mecenatúra program koordinátora elmondta, az egyesületnek fontos szerepe van a helyi rádiós médiaszolgáltatók hatékony képviseletében, ezért a hatóság a jövőben is együttműködésre törekszik a szervezettel, annak érdekében, hogy a helyi, körzeti rádiók előnyös és stabil feltételekkel számolhassanak a jövőben is.

Kollarik Tamás a találkozón kiemelte, hogy a Médiatanács működési költségeket és a műsorgyártását támogató Magyar Média Mecenatúra pályázatai több mint egy évtizede biztosítják a helyi és körzeti rádiók fennmaradását. A Médiatanács kiemelten fontosnak tartja, hogy a pályázatok megújítása és fejlesztése érdekében folyamatosan egyeztessen a szakmai szervezetekkel. A Helyi Rádiósok Országos Egyesületével (HEROE) folytatott szakmai párbeszédek során a Médiatanács számos, a médiaszolgáltatóknak kedvezőbb változást vezetett be az idei pályázatokon.

Kollarik Tamás a támogatási program koordinátoraként hangsúlyozta, hogy a testület határozott célja, hogy a sokszínű rádiós tájékoztatás és a színvonalas műsorkínálat biztosítása érdekében továbbra is fenntartsa e támogatási formákat, ezért a médiaszolgáltatók részére jövőre összességében 1,23 milliárd forintnyi pályázati támogatásról döntött a Médiatanács. A rezsipályázat keretösszege 2014-ben 435 millió forint lesz.

A rezsipályázat mellett további két pályázat segíti a rádiósokat a jövőben: a műszaki fejlesztéseket elősegítő pályázaton 110 millió forinttal számolhatnak az érdeklődők, a helyi és körzeti közösségi rádiók hír-, valamint közérdekű szolgáltató- és tematikus magazinműsorainak gyártását támogató pályázat keretösszege pedig 300 millió forint lesz.

Auer János, a Médiatanács tagja a rádiók adatszolgáltatási kötelezettség teljesítésére hívta fel a figyelmet. Hangsúlyozta, hogy a Médiatanács célja, hogy a szolgáltatókat e törvényi előírás teljesítésére ösztönözze. Ennek érdekében felmerült, hogy a jövőben azok a médiaszolgáltatók indulhatnak majd a Magyar Média Mecenatúra program pályázatain, akik az adatszolgáltatási kötelezettségüket a törvényi előírásoknak megfelelően teljesítik. Kiemelte: a hatóság igyekszik minden rádiós piaci kérdésben, így az adatszolgáltatásokkal kapcsolatos kérdésekben is választ adni a médiaszolgáltatóknak, hogy megfelelő működésüket ezzel is segítsék. A Médiatanács tagja tájékoztatta a résztvevőket a kisközösségi rádiók és kereskedelmi rádiók működésének hatósági tapasztalatairól is.

Vári Péter, az NMHH Infokommunikációs erőforrások divíziójának főigazgató-helyettese a rádiós műszaki mérésekről, ellenőrzésekről, valamint a frekvenciagazdálkodással kapcsolatos kérdésekről tartott tájékoztatót a szakemberek részére.

Andrássy György, az NMHH Médiaszolgáltatási főosztályának vezetője a hatósági szerződésekről tájékoztatta a rádiók képviselőit. Mádl András, a Műsorfigyelő- és elemző főosztály vezetője az adatszolgáltatásokkal kapcsolatos kérdésekre adott válaszokat.

Égető Gyula, a HEROE elnöke elmondta, hogy az átlátható és tervezhető pályázatokkal, valamint az arányos és kedvező médiaszolgáltatási-díjszámítási rendszer bevezetésével kiszámítható lett a piaci szabályozási környezet a helyi médiaszolgáltatók részére. Az elnök hangsúlyozta: kiváló partneri kapcsolat alakult ki a HEROE és az NMHH, valamint a HEROE és a Médiatanács szakemberei között. Kiemelte azt is, hogy a Médiatanács Magyar Média Mecenatúra pályázati program kedvező támogatási feltételeinek köszönhetően a helyi rádiók megalapozottan tervezhetnek.

A résztvevők egyetértettek abban, hogy az intenzív párbeszéd és közös munka eredményeképpen megalapozott médiapiaci döntések születhetnek, amelyek segítik a színvonalas helyi műsorok létrejöttét a nézők még jobb kiszolgálása érdekében.