
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának 
 
 

89/2011. (I. 12.) sz. 
 

HATÁROZATA 
 
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa (a továbbiakban: Médiatanács) a 
médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló 2010. évi CLXXXV. törvény (a 
továbbiakban: Mttv.) 185. §-ában biztosított jogkörében a Makói Városi Televízió Nonprofit 
Kft. (6900 Makó, Széchenyi tér 6.) médiaszolgáltatóval szemben meghozta az alábbi 

 
h a t á r o z a t o t .  

 
A Médiatanács megállapítja, hogy a médiaszolgáltató 2010. augusztus 7-i 
médiaszolgáltatása kapcsán megsértette a rádiózásról és televíziózásról szóló 1996. I. 
törvény (a továbbiakban: Rttv.) 89. § (2) bekezdésében foglalt rendelkezést. A törvénysértés 
miatt a Médiatanács az Mttv. 186. § (1) bekezdés alapján 
 

figyelmeztetésben részesíti a médiaszolgáltatót. 
 
 
E határozat ellen közigazgatási úton fellebbezésnek nincs helye, a közléssel jogerős és 
végrehajtható. A határozat felülvizsgálatát a közléstől számított 30 napon belül bíróságtól 
lehet kérni a Médiatanácshoz benyújtandó keresetlevéllel. 
 
 
 

Indokolás 
 
A Médiatanács az Rttv. 41. § (1) bekezdés b) pontjának felhatalmazása alapján hatósági 
ellenőrzés keretében, hivatalból vizsgálta a Makói Városi Televízió Nonprofit Kft. 
médiaszolgáltató által üzemeltetett Makói VTV 2010. augusztus 7-én sugárzott műsorát. 
 
A médiaszolgáltató által üzemeltetett Makói VTV képújságából kiderült, 2010. július 19. és 
augusztus 9. között a Makói VTV szüneteltette a médiaszolgáltatást és csak képújságot 
adott közre (lásd kép).  
 



 2 

 
A médiaszolgáltató az 1430/MON/2010. számú levelében ugyan jelezte a hatóság felé a 
műsorrendtől való eltérést, azonban ennek záró dátumát 2010. augusztus 6. napjában 
határozta meg, az időpont módosulásáról pedig nem küldött értesítést.  
 
A hatóság a hatósági ellenőrzés megállapításai alapján az Rttv. 89. § (1) bekezdésének 
sérelmét valószínűsítette. 
 
A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. CXL. 
törvény (a továbbiakban: Ket.) 51. § (1) bekezdésében foglalt rendelkezésnek megfelelően a 
hatóság 2010. október 18-án kézbesített levelében tájékoztatta a médiaszolgáltatót a 
hatósági ellenőrzés megállapításáról, egyúttal felhívta az ügyre vonatkozó nyilatkozatának 
megtételére. A felhívásnak a médiaszolgáltató a 2010. október 20-án postára adott levelében 
tett eleget, és az alábbiakat nyilatkozta
 

: 

A médiaszolgáltató a 2010. július-augusztusi leállása záró dátumát azért jelölte meg 
2010. augusztus 6. napjában, mert 2010. augusztus 7-8. napja szombatra, illetve 
vasárnapra esett, amikor saját gyártású műsorral nem jelentkezett, a Hálózat Televízió 
műsorát, illetve a Képújság szolgáltatását pedig nem érintette a számítógépes vágó- 
és adáslebonyolító rendszer karbantartása, így nem történt eltérés a szerződés szerinti 
sugárzási rendtől. A médiaszolgáltató a Képújság oldalain azért jelentetett meg nézői 
tájékoztatásban záró időpontként augusztus 9-et, mivel a technika karbantartása 
mellett a munkatársaik (szerkesztő, operatőr) szabadságolását is ebben az időszakban 
oldották meg, ezért ezen a hévégén még nem forgattak, így ebben az időszakban zajló 
eseményekről nem a megszokott rend szerint tudósított. 

 
A Médiatanács a hatósági ellenőrzés megállapításai és a médiaszolgáltató nyilatkozata 
alapján azt állapította meg, hogy a médiaszolgáltató az Rttv.89. § (2) bekezdésében foglalt 
rendelkezést sértette meg, amely megállapításra az alábbiak szerint jutott. 
 
Az Rttv. vonatkozó rendelkezése értelmében: 
„89. § (2) A műsorszolgáltató törvény, illetve szerződéses kötelezettség alapján 
önellenőrzésre, mérésre, adatszolgáltatásra, és adattárolásra köteles.” 
 
A médiaszolgáltató tájékoztatta a hatóságot, hogy 2010. július 19. és augusztus 6. napja 
között szünetelteti a médiaszolgáltatását, csupán képújságot ad közre. A médiaszolgáltató 
ezzel egyidejűleg hiteles dokumentációját a hatóság részére átadta, hiszen a 2010. 
augusztus 7. napján sugárzott műsorának felvételét eljutatta a hatósághoz. A hatóság a 
felvétel alapján észlelte, hogy a médiaszolgáltató a vizsgált napon, augusztus 7-én, a 
szerződéses vállalásával ellentétben csak képújságot adott közre, amelyben tájékoztatta a 
nézőket, hogy a Makói VTV műsora 2010. július 19. és augusztus 9. között szünetel. 
 
A médiaszolgáltató a hatóság közigazgatási eljárást megindító levelére reagálva arra 
hivatkozott, hogy augusztus 7-8. napja hétvégre esett, és a médiaszolgáltató szombat, 
vasárnap saját műsorral nem jelentkezett, ezért nem volt indokolt a hétvégi 
médiaszolgáltatás szünetelésének bejelentése. 
 
A médiaszolgáltatónak a hálózathoz csatlakozást a 805/2000. (X. 12.) számú ORTT 
határozat engedélyezte. Az 1414/2008. (VII. 15.) számú ORTT határozat értelmében a 
Makói Városi Televízió Kht. Műsorszolgáltatási Szerződése 2008. április 13. napjával az 
alábbiak szerint módosult. 
 
Hálózatos műsoridő: 
 Hétfő – péntek: 00.00-02.00 óráig, 17.00-17.30 óráig, 20.30-24.00 óráig 



 3 

Szombat – vasárnap: 00.00-02.00 óráig, 09.00-12.00 óráig, 17.00-17.30 óráig, 
20.30-24.00 óráig 

 
Saját műsoridő: 

Hétfő – péntek: 02.00-17.00 óráig, 17.30-20.30 óráig 
Szombat – vasárnap: 02.00-09.00 óráig, 12.00-17.00 óráig, 17.30-20.30 óráig 

 
A Műsorszolgáltatási Szerződésből egyértelműen kiderül, hogy a médiaszolgáltató szombat-
vasárnap saját műsor sugárzására is köteles, a szerződésében vállalt médiaszolgáltatástól 
történő eltérést augusztus 7-8. napjára is vonatkozóan kellett volna bejelentenie, amelyet 
viszont elmulasztott. 
 
Kijelenthető tehát, hogy a médiaszolgáltató megsértette az Rtv. 89. § (2) bekezdésében 
foglalt rendelkezést, amikor is nem teljesítette maradéktalanul adatszolgáltatási 
kötelezettségét, azaz nem tájékoztatta megfelelően és előzetesen a hatóságot, hogy 
karbantartás miatt nem a szerződésben vállaltaknak megfelelően tudja teljesíteni a 
műsorsugárzást. 
 
A hatóság eddig még nem szankcionálta a médiaszolgáltatót az Rttv. 89. § (2) 
bekezdésében foglalt rendelkezés megsértése miatt, ezért a jelen esetben elkövetett 
normaszegés okán a figyelmeztetés szankció alkalmazása mellett és a rendelkező rész 
szerint döntött. 
 
A szankció mértékének megállapítása a fenti indokok és az alábbi jogszabályhelyek alapján 
történt: 
 
2011. január 1-jén lépett hatályba médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló 
2010. évi CLXXXV. törvény. Az Mttv. 216. § (1) bekezdése szerint: 
Az e törvény hatálya alá tartozó, a Médiatanács vagy a Hivatal előtt folyamatban lévő 
eljárásokban e törvény hatályba lépése után - a (2)-(5) bekezdésben foglalt kivétellel - e 
törvény szabályait kell alkalmazni. 
 
A 216. § (3) bekezdése azt írja elő, hogy 
E törvény hatálybalépése előtt elkövetett jogsértésekre a jogsértés elkövetésekor hatályos 
anyagi jogi rendelkezések alkalmazandók. 
 
Fentiek alapján a Médiatanács a törvénysértés megállapítása során az Rttv. szabályait 
alkalmazta, a szankció meghatározása során az Mttv. 185. §-ban kapott felhatalmazás 
alapján állapította meg a 186. § (1) bekezdése szerinti jogkövetkezményt. 
 
Az eljárás során a Ket. 153.§ (2) bekezdése szerinti eljárási költség nem merült fel. 
 
Az Mttv. 163. § (1) bekezdésében foglaltakra figyelemmel a határozat ellen közigazgatási 
úton fellebbezésnek helye nincs, de annak bírósági felülvizsgálatát a közléstől számított 30 
napon belül közigazgatási bíróságtól lehet kérni. 
 
Budapest, 2011. január 12. 
        a Médiatanács nevében  
 
 

Szalai Annamária  
elnök 
 
Dr. Vass Ágnes 
hitelesítő tag 


	HATÁROZATA
	A Médiatanács az Rttv. 41. § (1) bekezdés b) pontjának felhatalmazása alapján hatósági ellenőrzés keretében, hivatalból vizsgálta a Makói Városi Televízió Nonprofit Kft. médiaszolgáltató által üzemeltetett Makói VTV 2010. augusztus 7-én sugárzott műso...


