Ebben a főrovatban a média- és a hírközlési termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban kerülő felhasználók minden hasznos információt egybegyűjtve megtalálnak az ügyintézéshez szükséges címektől kezdve a jogszabályokon, határozatokon, nyilvántartásokon át az állampolgárokat segítő tájékoztató szolgáltatásokig, hírekig. Külön rovat foglalkozik a digitális átállással és azzal, mikor érdemes a média- és hírközlési biztoshoz fordulni.

Ebben a főrovatban elsősorban a hírközlési területtel foglalkozó szakemberek, hírközlési szolgáltatók jutnak információkhoz. Tájékoztatást kaphatnak többek között a piacelemzési eredményekről, az előírt adatszolgáltatások feltételeiről, a felügyeleti eljárások állapotáról, a frekvenciapályáztatások aktuális helyzetéről, a Nemzeti Filmiroda által kezelt nyilvántartásokról.

Ez a főrovat elsősorban az NMHH felelősségi területeivel foglalkozó sajtómunkatársak számára tartalmaz hasznos információkat. Itt jelennek meg a közérdeklődésre leginkább számot tartó információk, az NMHH-t érintő legfrissebb hírek, sajtóközlemények. Az érdeklődők itt tájékozódhatnak a Szóvivői iroda elérhetőségéről, letölthetik kiadványainkat.

Ez a főrovat az NMHH önálló hatáskörű szervéről, a Médiatanácsról és működéséről ad információkat. Az érdeklődők tájékozódhatnak a testület ülésein történtekről, a Médiatanács ajánlásairól, a médiaszolgáltatási pályázatok aktuális állapotáról, a médiaszolgáltatások és sajtótermékek nyilvántartásáról és bejelentéséről, a műsorelemzések eredményeiről.

Gyengénlátóknak English Magyar
 

Tanulmányok

  1. PDF fájl (120x80)Társadalmi sokszínűség a hír- és politikai magazinműsorokban (2014. január 1. – 2014. június 30.)

    2015.03.25. 12:49 • Forrás: Műsorfigyelő és -elemző Főosztály

  2. PDF fájl (120x80)Támogatási gyakorlat a legnagyobb eléréssel rendelkező televízióknál (2014. október 1. - december 31.)

    2015.03.25. 12:37 • Forrás: Műsorfigyelő és -elemző Főosztály

  3. PDF fájl (120x80)A hallási fogyatékkal élők befogadását segítő feliratozással kapcsolatos kívánalmak ellenőrzése

    2015.03.25. 09:33 • Forrás: Műsorfigyelő és -elemző Főosztály

  4. PDF fájl (120x80)Termékmegjelenítés az országos kereskedelmi televíziók műsoraiban (2014. II. negyedév)

    2015.01.21. 13:12 • Forrás: Műsorfigyelő és -elemző Főosztály

    2014 második negyedévében – a reklámozásban megfigyelhető szezonális ingadozásnak megfelelően – több termékelhelyezést regisztráltunk az előző vizsgálati időszakhoz képest. Az első negyedévben tapasztalt volumennel szemben 10 százalékos elemszám növekedést tapasztaltunk.

  5. PDF fájl (120x80)A televíziókban és a rádiókban közzétett új reklámszpotok (2014. április-június)

    2015.01.08. 13:39 • Forrás: Műsorfigyelő és -elemző Főosztály

    2014 második negyedévében összesen 2634 új reklámszpotot különítettünk el 41 televízió és rádió műsorkínálatában. A hirdetéseket egy 96 kérdésből álló tartalomelemzés segítségével analizáltuk. A reklámpiac alakulása a jelen vizsgálatunk tárgyát képező periódusban is a már korábbról jól ismert tendenciát mutatta: az év elejétől tartó folyamatos növekedés májusig tartott, júniusban pedig viszonylagos visszaesés következett be.

  6. PDF fájl (120x80)2014-es országgyűlési választási kampány televíziós megjelenítésének elemzése

    2014.06.25. 11:31 • Forrás: Műsorfigyelő- és elemző főosztály

    A választási hirdetések elemzése elsősorban a spotok kvantitatív analízisét foglalta magában. A vizsgálat a Nielsen Médiakutató adatbázisán alapult, melynek keretében feltérképeztük a hirdetések befogadói táborát és a pártok reklámozási stratégiáit.

  7. PDF fájl (120x80)Szülői vélemények gyermekeik tévénézési szokásairól (online közvélemény-kutatás, 2013. augusztus-szeptember)

    2013.10.30. 13:29 • Forrás: Műsorfigyelő- és elemző főosztály

    A 2013 augusztusában elindított online kérdőíves felmérés eredményeképpen elmondható, hogy a három év alattiak tévénézésre fordított ideje számottevő. A szülők bevallása szerint kitüntetett figyelmet fordítanak gyermekeik médiafogyasztási szokásaira, azonban a számok azt mutatják, hogy a három év alattiak az életkorukhoz mérten sok időt töltenek el a képernyő előtt. 

  8. PDF fájl (120x80)Reklámkínálat a tematikus gyermekcsatornákon tanulmány

    2012.12.05. 17:00 • Forrás: Műsorfigyelő és -elemző főosztály

    A reklámozási volumen dinamikus növekedésének köszönhetően a tematikus adók egyre nagyobb szelettel részesednek a gyerekek médiafogyasztásából és reklámnézéséből.

  9. PDF fájl (120x80)Tanulmány a gyermeksávok környezetében közzétett reklámokról

    2010.10.26. 16:13 • Forrás: Az NMHH Médiatanácsa, Kommunikációs igazgatóság, Külső kommunikációs osztály

<< / 4 >>